Čas od času vám prinesieme správu o novom dokončenom príbehu. Možno sa pýtate, koľko toho už máme napísaného? Koľko príbehov už uzrelo svetlo sveta? Nadväzujú na seba? Vystupujú v nich rovnaké postavy alebo v každom iné? Nuž, z každého rožka troška. Zvyčajne sa jedna-dve postavy objavujú aj v inom príbehu. Niektoré na seba nadväzujú, iné sú celkom samostatné. Poďme sa nato pozrieť od začiatku.
Málokto vie, že Piesni Osudu predchádzajú dva príbehy, ktoré spolu – a ani s Piesňou Osudu – priamo nesúvisia. Odohrávajú sa časovo pred príbehom Rianny a Tara. Prvým je príbeh Na vlnách osudu, ktorého témou sú piráti. Je to viac-menej komédia, ktorá rieši vážny spor dvoch bohov: boha morí Vanduosa a boha podsvetia Maerta. Vystupujú tu skutoční morskí draci, ale aj piráti, ktorí sa odvážne nazývajú morskými drakmi. Ústrednými postavami sú kapitán pirátov Faelin a lady Elisabeth, ktorá je na úteku a hľadá svojho otca. Jej otec, kapitán Morgan, je úhlavným nepiateľom Faelina. Netreba azda zdôrazňovať, že všetci traja sa dostanú do vzájomnej naháňačky, a aby toho nebolo málo, za zadkami im sliedi aj kráľovské námorníctvo. Pozrieme sa na zúbok aj lodi duchov, Vanduosovmu pokladu či bohyni rumu. Kľúčové slovo príbehu: rum.
Druhým príbehom je Hra Osudu, príbeh čarodejnice menom Trisha, ktorej je odobratá moc zato, že chcela prinavrátiť mŕtveho do sveta živých. A zároveň príbeh mága Teodora, ktorý sa pretĺka svetom a hľadá odpoveď na otázku, kým je, pretože nepozná ani len svoje meno. Tuto dostáva viac priestoru postava mačkolačice Nyry. Mačkolaka poznáme aj z Piesne Osudu, no v Hre Osudu je viac v popredí. Spoznáme kráľovstvo mágov Alvarion a zamotáme sa do tamojších intríg, ktoré spriada jeden z princov. Hru Osudu máte možnosť prečítať si na wattpade.
Treťou v poradí je Pieseň Osudu. Opäť príbeh čarodejnice - a prekliateho Tara. Ale to už všetci viete. Poznáte ich z knihy, ktorú sme vydali v roku 2014. Pieseň Osudu síce za uplynulý rok prešla premenou, no gro príbehu ostalo nezmenené, zachovali sme mnohé kapitoly. Nový šat však dostal sviatok Kalair, predtým známy ako Beltain, a tiež finálny súboj s čarodejnicou Zaryou.
Áno, prvé tri príbehy sú akousi osudovou kolekciou. V ďalších knihách sme sa už pri názvoch zdržali slovíčka osud.
Štvrtým príbehom sú Kroniky Dragonnaru, kde dostávajú hlavný priestor postavy z Piesne a Hry Osudu – tam však boli vedľajšími hrdinami. Tuto vystupujú majster čarodej Raon, jeho učeň Arian a vzpurná lady Aliona ako ústredné postavy, okolo ktorých sa rozohrá dej. Doňho vstupujú taktiež kráľ a kráľovná magického kráľovstva Alvarion, ktorých poznáme z Hry Osudu. Všetci títo sa snažia predísť vojne, ktorú chce ktosi vyvolať medzi Alvarionom a Zemou dračích lordov. Všetkým sa vinie dávna legenda o deviatich dračích srdciach, o deviatich drakoch, o deviatich dračích lordoch. A o tom, ako sa z rozkúskovanej Zeme dračích lordov stáva jednotné kráľovstvo Dragonnar. Dohľad nad príbehom má čierny drak Draco, ktorého tiež poznáme z Piesne Osudu.
Piaty príbeh voľne nadväzuje na Kroniky Dragonnaru a volá sa Vlčia pomsta. Opäť je v popredí čarodejník Arian i jeho milá Aliona. Prichádzame však k ďalším – novým postavám, ktoré sa usadia v Erandione natrvalo a budú sa objavovať v ďalších príbehoch. Napríklad stratený princ Liorského kráľovstva Tadean a jeho cesta k pomste za otca. To je ústrednou myšlienkou príbehu. Na tróne totiž sedí bratovraždený kráľ, ktorého pričinením bol Tadean vo vyhnanstve. V znovu nastolení práva pomáhajú Tadeanovi práve Arian s Alionou. Po prvý raz tu tiež počujeme niečo bližšie o Púštnych zemiach, ktoré v budúcnosti ovplyvnia budúcnosť nielen Tadeana, ale aj celého Lioru.
A táto budúcnosť na seba nenechá dlho čakať, čoho svedkom je náš šiesty príbeh s názvom Príbeh Púštnych zemí a Lioru, priamo nadväzujúci na Vlčiu pomstu. Je to náš doposiaľ najdlhší príbeh, ktorý je rozdelený na dva diely: Vlk na púšti a Púšť vo vlčej zemi. Vraciame sa do deja s princom Tadeanom, ktorý sa vydáva do krutých Púštnych zemí, aby tam oslobodil svoju priateľku Jezzine z otroctva. Trinásť púštnych princov, ktorí ovládajú zem, však na jeho domovinu, Lior, udrú železnou päsťou vojny a práve o strete týchto dvoch zemí je celý druhý diel. Možno to znie jednotvárne, no je plný prekvapení, zvratov i nečakaných spojencov. Ako nezabudnuteľný hrdina sa tu zrodil princ Ramír, bez ktorého si už Púštne zeme nedokážeme ani predstaviť. Tento princ by rád videl Púštne zeme oslobodené od otroctva a od pút krutosti, zjednotené ako prekvitajúce kráľovstvo. V tomto príbehu sa nám stretáva kultúra čarodejníkov z predošlých príbehov a kultúra kňazov, ktorí sú akousi púštnou obdobou mágov – slúžia určitej bohyni a tá im poskytuje moc ovládať piesok či vodu. O púštnych kňazoch – nissipoch a alvaicoch – sme vám už v minulosti priniesli článok, ktorý je na tejto stránke.
Siedmy príbeh, Tajomstvo Dračej zeme, sa venuje postave Doriana, ktorý bol jednou z postáv v Kronikách Dragonnaru. Vydáva sa do zeme, ktorá je pre všetkých iba legendou alebo prísnym tabu – do Dračej zeme, kde odpočíva dračí boh Kailon, jeden zo stvoriteľov sveta. Tento príbeh ukazuje celkom iný pohľad na mágiu i na celý svet. Stiera hranicu poznaného a vyfarbuje čiernobiely pohľad na mágiu do pestrých farieb. Odhaľuje tiež národ, ktorý je dávno považovaný za vymretý - Dlhovekí. Máme čo dočinenia s tieňmi – temnými bytosťami, s hraničiarmi, s Dlhovekými a začína to zaváňať aj hviezdnymi mágmi... Ku slovu sa dostane boh múdrosti Kailon aj dračia bohyňa Leohana. Zo zákutí temnoty sa na nás díva prvý tieň, drak požierajúci svetlo. Aj tento príbeh je rozdelený na dva diely.
Ôsmym príbehom je Kráľ polovičnej krvi. Dejovo sa odohráva dávno pred všetkými ostatnými príbehmi; pred osudovou kolekciou. Je to rozprava o elfských zemiach a o boji poloelfov za svoje právo na život pod slnkom. O týchto záležitostiach sme vás nedávno oboznámili v článku ELFOVIA ERANDIONU. Dôležitou je tu zakázaná láska poloelfa Mardana k budúcej cisárovnej dračích elfov Laethii. Nemenej dôležité je priateľské puto, ktoré k Mardanovi prechováva polovičná temná elfka Mordelai, majsterka v miešaní jedov. V tomto príbehu sa stávame svedkami zrodu ríše polovičných, menovania ich prvého kráľa a nevyhnutného boja, v ktorom sa musí stretnúť dračí cisár s kráľom polovičnej krvi. Okúsime chuť osudových proroctiev, podľa ktorých sa uberajú životy jednotlivých postáv a zistíme, či je možné zmeniť svoj osud.
Deviaty príbeh nesie názov Kráľovná Krajiny draka a predstavuje nám celkom nové, doposiaľ nepoznané postavy i svet. Kráľovstvá, v ktorých majú ľudia po boku strážnych duchov v podobe zvierat. Hmlisté končiny, kde žijú animovia, bytosti medzi človekom a zvieraťom. Príbeh samotný sleduje cestu princeznej Maggie na trón, boj proti zradnému strýkovi i podporu priateľov. Z hviezdnej ríše je privolaný desivý prízrak a miesto dostane aj najvyššia kňažka bohyne Tahir.
A dostávame sa k desiatemu príbehu, na ktorý sme vás nedávno upozornili. Pieseň piesku a púštnej noci nás vracia do Púštnych zemí, do obdobia krátko po skončení „Príbehu Púštnych zemí a Lioru“. Proti kráľovi sa búria jeho synovci i netere, chcú ho zvrhnúť z trónu. Na pozadí tohto deja vyvstávajú do popredia dve hlavné postavy: Nibras, kňaz bohyne smrti, a Assanti, budúca kňažka bohyne noci. Je im predurčené, aby sa stretli a my sledujeme ich cesty. Skrze Assanti predstavujeme doteraz nepoznané zuntarijské náboženstvo, ktoré vstáva z popola, pretože bolo kedysi prísne zakázané. Skrze Nibrasa sme svedkami plnenia úlohy, ktorou ho poverí bohyňa smrti, aby sa mohol stať veľkňazom. A skrze kráľa zistíme, že najťažšou skúškou nie je dostať sa na trón, ale sa na ňom udržať.
Takže už máme dokopy hotových desať príbehov. Možno sa vám to zdá málo. Desať príbehov za dvanásť rokov spoločnej tvorby. Vôbec to však nie je málo. Je to mnoho osudov, ktorých sme boli svedkami. Mnoho životov, ktoré sme sprevádzali. A omnoho viac je takých, ktorí nám svoje tajomstvo ešte len odhalia…

Komentáre
Zverejnenie komentára